مقالات

رنگ چوب فضای خارجی

رنگ چوب مناسب فضای خارجی

خوب است بدانید که برای انتخاب رنگ چوب فضای خارجی باید به ویژگی های آن دقت کنیم و موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا باهم بتوانیم رنگ چوب فضای خارجی را مورد بررسی قرار دهیم.

اولین فاکتوری که خیلی اهمیت دارد نوع برند رنگ چوب فضای خارجی می باشد. حتما می دانید که رنگی که برای محیط بیرون استفاده می شود باید با دوام باشد و کیفیت خوبی داشته باشد تا در برابر عوامل محیطی مثل باران، باد و برف کیفیت خود را از دست ندهد و همچنان زیبا بماند.

بنابراین شما با استفاده از رنگ چوب فضای خارجی می توانید عمر چوب به کار رفته در فضای بیرون را افزایش دهید و نمای زیبایی را به ساختمان خود بدهید.

شرکت اسلو پاینت ارائه دهنده و عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین انواع رنگ چوب فضای خارجی و دیگر مصنوعات چوبی می باشد و شما می توانید مرغوب ترین انواع محصولات مرتبط با رنگ چوب را از این مجموعه تهیه بفرمایید.

 

رنگ های متنوع در نمای چوب خارجی

 

آبی :  

آبی بخشی از طیف رنگ‌های ساحلی است که امسال در رأس ترندهای طراحی نمای خارجی قرار دارد. طیف های مختلفی از رنگ آبی وجود دارد، اما یکی از محبوب ترین آنها، آبی لاجوردی کم رنگ است که تقریباً به رنگ خاکستری و آبی گرانیت است. این آبی تقریباً خنثی، زمینه را برای تم ساحلی و آرام بخش فراهم می‌کند زیرا بسیار آرام و تسکین دهنده است. این رنگ انرژی مضاعفی به بیننده می دهد و احساس خستگی به مخاطب نمی دهد.

خاکستری :

رنگ چوب فضای خارجی شما می تواند خاکستری باشد. این رنگ در کنار رنگ های دیگری مثل زرد و قرمز خیلی جذاب می شود. همچنین شما می توانید این رنگ را با رنگ های خنثی دیگری مثل سفید و یا سیاه ترکیب کنید.

خاکستری به دلیل خنثی بودن امکان ترکیب با رنگ های زیادی را به شما می دهد.

قرمز :

رنگ قرمز انتخاب خیلی از افراد می باشد. این رنگ به دلیل محبوبیتی که دارد خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید این رنگ را با دیگر رنگ های خنثی ترکیب کنید. حس نشاطی که این رنگ به شما می دهد می تواند خستگیتان را از بین ببرد و هیچ وقت جذابیتیش را از دست ندهند. اگر عادت به خوردن وعده غذایی در حیاط را دارید، این رنگ چوب فضای خارجی می تواند انتخاب مناسی برای شما باشد.

اگر کافه و یا رستوران دارید می توانید نمای خارجی را به این رنگ بزنید تا نگاه بیننده را به بیشتر به سمت خود جلب کنید.

طبیعی :

بسیاری از صاحبان خانه‌ها رنگ‌های چوب طبیعی را دوست دارند زیرا خیلی سبک‌تر هستند و با طرح‌های روستایی و سنتی همخوانی دارند. این رنگ انتخاب خوبی برای کسانی می باشد که می خواهند یک طراحی زیبا با رنگ طبیعی در محل سکونت خود خود داشته باشند. رنگ طبیعی با مبلمان و رنگ های لوازم جانبی خنثی و روشن به خوبی ست می شود. به طور کلی رنگ های طبیعی می‌توانند فضایی دنج و آرام‌بخشی را ایجاد کنند.

 

پیشنهاد ما به شما : ریکاوری چوب ترموود

 

جلوه ای زیبا با نمای چوبی

 

ساختمان هایی که نمای چوبی دارند به شکل قابل توجهی جلوه زیبایی دارند و متفاوت از سایر ساختمان هایی که صرفا نمایی سنگ و ساده ای دارند، دیده می شوند. حتما باید در هنگام استفاده از نمای چوبی، استفاده از رنگ چوب فضای خارجی را هم در نظر داشته باشید تا نمای شما بعد از مدتی دچار آسیب نشود.

معمولا نما هایی که با استفاده از الوار چوبی درست شده اند معمولا به عنوان یک نمای خارجی متداول شناخته شده اند. استفاده از رنگ چوب فضای خارجی هم به عنوان یک محافظ برای سطوح چوبی نمای ساختمان ها می باشد.نمای چوبی یک ساختمان می تواند جلوه یک ساختمان را تغییر داده و به نمای بیرونی جلوه ای بسیار زیبا و دلپذیر بدهد.

استفاده از نمای چوبی می تواند نمای بیرونی یک ساختمان را کاملا عوض کند و حتی ساده ترین سازه ها را به شکل خیلی زیبا تری نشان دهد. پس در نتیجه استفاده از نمای خارجی چوبی می تواند به عنوان یکی از موارد مورد علاقه مردم و طراحان منزل نشان دهد.

 

 

رنگ چوب عالی فضای خارجی

انتخاب چوب مناسب برای فضای خارجی

 

علاوه بر زیبایی چوب باید به جنس آن نیز توجه کنید و با توجه به خوب بودن جنس چوب با استفاده از رنگ چوب فضای خارجی به دوام بیشتر آن کمک کنید.

بسیاری از مردم در زمان استفاده و انتخاب چوب نمی دانند که از چه نوع چوبی برای نمای خارجی خانه استفاده کنند. در هنگام انتخاب شما باید دوام چوب، قیمت آن، نگهداری آن و همچنین رنگ چوب مورد نظرتان را به درستی انتخاب نمایید. برای اینکه بتوانید در این مورد به درستی تصمیم بگیرید می توانید با افراد متخصص در این حوزه مشورت نمایید. جالب است بدانید که برای بیشتر مردم، مهمترین دلیل در زمان انتخاب چوب، رنگ و شکل ظاهری آن می باشد.

 

پیشنهاد ما به شما : رنگ چوب روسی

 

نکات استفاده از رنگ چوب فضای خارجی

 

حتما باید بدانید که در هنگام استفاده کردن از هر نوع رنگ بر روی سطوح چوبی باید سطح آن را کاملا تمیز کنیم و بعد از رنگ مورد نظر خود در آن قسمت استفاده کنیم.

دقت داشته باشید که انتخاب رنگ نیز بسیار مهم است و شما باید با توجه به فضای مورد نظر خوب رنگی را انتخاب کنید که با آن محیط بسیار همخوانی داشته باشد تا بتواند جلوه خیلی خوبی به محیط دیزان شده شما بدهد.

همچنین شما می توانید در هنگام رنگ کردن از گل و گیاه هم در کنار فضای دیزان شده، استفاده کنید تا زیبایی بیشتری به محیطتان بدهید. بنابراین در هنگام استفاده از رنگ چوب فضای خارجی حتما به این موارد نیز توجه داشته باشید.

 

ویژگی های رنگ چوب فضای خارجی

 

اگر بخواهیم به صورت مستقیم از ویژگی های رنگ چوب فضای خارجی صحبت کنیم باید بگوییم که این رنگ ها چوب را در برابر عوامل محیطی و جوی، اشعه ماورء بنفش خورشیدی هوا زدگی خیلی مقاوم می کنند و باعث می شوند که به هیچ عنوان چوب پوسته ندهد و یا ترک نخورد. در ادامه استفاده از رنگ چوب فضای خارجی سبب می شود که که عمل نوسازی و ترمیم به راحتی انجام شود. رنگ چوب فضای بیرون، بافت و ساختار طبیعی چوب را به خوبی مشخص می کند و کاملا طبیعی به نظر می رسد.

 

استفاده مجدد از رنگ

 

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که به یک بار استفاده از رنگ چوب فضای خارجی اکتفا نکنید. هر برندی که انتخاب می کنید بعد از مدتی با توجه به عوامل محیطی نیاز به تمدید مجدد دارد و نمی‌توان انتظار داشت بعد از چند ماه همان کیفیت و جلوه روز اول را داشته باشد.

به همین دلیل باید رنگ آمیزی را مجددا انجام دهید تا چوب بکار رفته دچار آسیب نشود. با توجه به نوع برند انتخابی، رنگ آمیزی هر ساله و یا در بعضی از موارد باید هر دو سال یکبار انجام شود.

 

 

رنگ چوب مرغوب فضای خارجی

 

از استفاده رنگ های فوری جدا خودداری کنید

 

اصلا در هنگام رنگ آمیزی از رنگ‌های فوری استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که نباید ترکیب سیلر، کیلر و نیم پلی استر را به‌عنوان رنگ سازه‌های چوبی فضای باز استفاده کنید. این مواد حتی مناسب استفاده در فضای داخل خانه نیستند چه برسد به محیط خارجی خانه! اگر هم  از رنگ پلی اورتان برای رنگ کردن استفاده کنید، باز هم به خاطر ساختاری که این ماده دارد، بعد از مدتی دوباره پوسته می دهد و از روی چوب پاک می شود.

طبق استانداردی که وجود دارد، در هیچ جای دنیا از سیلر و کیلر و نیم پلیس استر به عنوان رنگ فضای خارجی استفاده نمی کنند. رنگ های فوری حتی برای لوازم چوبی فضای بسته هم مناسب نیستند.

 این رنگ ها به دلیل وجود فیلم در ترکیبشان بعد از گذشت زمان پوسته می دهند و دیگر هیچ لایه ای بر روی چوب به جا نمی گذارند.

به طور کلی، رنگ های فوری به هیچ عنوان برای استفاده در فضای باز مناسب نمی باشند.

البته خوب است که بدانید اگر با مرغوب ترین رنگ هم چوب خود را رنگ آمیزی کنید، دلیل بر این نمی باشد که ماندگاری چوب شما برای همیشه ۱۰۰% می باشد. برای ماندگاری نزدیک به ۱۰۰% خوب است که هر سال این رنگ را بر روی چوب تمدید کنید تا رنگ خاصیت خود را از دست ندهد و ماندگاری چوبتان بالاتر برود. پس حتما از رنگ چوب فضای خارجی کاملا استاندارد برای محافطت از چوب به کار رفته استفاده کنید تا بتوانید سالیانی طولانی از نمای زیبای آن لذت ببرید.

 

نکاتی که باید در مورد اجرا چوب ترموود بدانید

 

راهنمای انتخاب رنگ چوب

 

در زمان استفاده از رنگ چوب فضای خارجی باید چند نکته را در هنگام رنگ کردن در نظر داشته باشید که دیگر مشکلی برای شما پیش نیاید. این نکات شامل موارد زیر می باشد :

  • کدام قسمت رنگ می شود :

رنگ هایی که برای فضای باز استفاده می شوند باید به نوعی باشند که از نظر بصری کاملا مناسب با سایر قسمت های خانه باشند که بعدا مجبور به انتخاب رنگ دیگری نباشید. می توانید برای انتخاب رنگ مناسب از یک مشاور فضای خارجی استفاده کنید.

  • انتخاب چوب با کیفیت :

حتما به این نکته توجه داشته باشید که وقتی از رنگ چوب فضای خارجی استفاده می کنید، باید آن را بر روی سطحی تمیز و خشک بزنید. همچنین در هنگام بروز عوامل طبیعی مثل بارش باران هم رنگ آمیزی نکنید تا مشکلی برای چوب شما به وجود نیاید.

کشور ما ایران چهار فصل می باشد به همین دلیل شما نمی توانید به دلیل تغیر جو آب و هوایی  استفاده از رنگ چوب فضای خارجی را نادیده بگیرید. بنابراین شما می توانید با استفاده از یک محافظ برای رنگ هم تیرگی آن را بپوشانید و هم یک رنگ زیبا به آن ببخشید تا جلوه بیرونی ساختمان شما را تغییر دهد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش رنگ چوب فضای خارجی همین حالا با کارشناسان ما در مجموعه اسلو پاینت تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم را به شما بدهند.

Rate this post
بازگشت به لیست

56 دیدگاه در “رنگ چوب فضای خارجی

  1. کریم زاده گفت:

    سلام من نمی دونستم که رنگ چوب فضای خارجی این قدر تنوع داره….مرسی از مقاله خوبتون

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      خیلی خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده. بله خوشبختانه این چوب تنوع بسیار زیادی در رنگ داره و شما می تونید مطابق با سلیقه ای که دارید سفارش رنگ رو برای چوبتون انجام بدید.

  2. امیری گفت:

    رنگ چوب آبی رو برای فضای خارجی رستورانم استفاده کردم واقعا جذابه، من در بابلسر زندگی می کنم و چون رستورانم نزدیک دریا هست این رنگ واقعا مناسبش هست.

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      خیلی خوشحالیم که نظر خودتون رو درباره تجربه ای که از رنگ چوب فضای خارجی داشتید به اشتراک گذاشتید.
      به شما پیشنهاد می کنم که به سایر مقالات سایت اسلو پاینت هم سر بزنید و اگر تجربه ای دارید با ما به اشتراک بگذارید.

  3. حمیدی گفت:

    سلام
    کسی می دونه که بهترین رنگ چوب فضای خارجی برای چه برندی هست؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      شما برای این که بتوانید به جواب درستی برسید بهتره که با کارشناسان ما تماس بگیرید و با توجه به فضایی که می خواهید رنگ کنید، یک رنگ مناسب رو انتخاب کنید.

  4. جواد گفت:

    سلام
    بهترین رنگ چوب فضای خارجی شامل چه مواردی هست؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      شما می تونید همین حالا با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید تا قیمت محصول مورد نظرتون رو بهتون اعلام کنند.

  5. فرهادی گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی خیلی می تونه به موندگاری چوب کمک کنه

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      بله درسته واقعا همین طور هست.
      ممنونیم که نظر خودتون رو در سایت اسلو پاینت به اشتراک گذاشتید.
      به شما توصیه می کنم که به سایر مقالات سایت هم سر بزنید و آن را مطالعه کنید.

  6. احمدی گفت:

    بهترین رنگ چوب فضای خارجی بدون در نظر گرفتن قیمت چی می تونه باشه؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      شما می توانید برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص رنگ چوب فضای خارجی با کارشناسان ما در واحد فروش اسلو پاینت تماس حاصل فرمایید.

  7. امیر گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی برای کافه و رستوران و جاهایی که فضای بیرونیشونو با چوب زیبا کردن خیلی به ماندگاریش کمک

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      بله مسلما همین طور هست. استفاده از رنگ چوب فضای خارجی می تونه روی ماحفظت از چوب ما تاثیر بذاره

  8. شهرامی گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی ایرانی خارجی داره؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      شما می تونید برای پاسخ به این سوال با کارشناسان ما در اسلو پاینت تماس بگیرید.
      به شما توصیه می کنم که به سایر مقالات ما هم سر بزنید.

  9. علیزاده گفت:

    کد رنگ های چوب فضای خارجی چی می تونه باشه؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      شما می تونید برای پاسخ به این سوال با کارشناسان ما در اسلو پاینت تماس بگیرید.
      به شما توصیه می کنم که به سایر مقالات ما هم سر بزنید.

  10. علیزاده گفت:

    سلام من رنگ چوب فضای خارجی رو چه جوری می تونم سفارش بدم؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      شما می تونید برای پاسخ به این سوال با کارشناسان ما در اسلو پاینت تماس بگیرید.
      به شما توصیه می کنم که به سایر مقالات ما هم سر بزنید.

  11. علی پور گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی چه طیف رنگ هایی داره؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      بهتره که شما اطلاعات فضای خودتون رو به کارشناسان ما بدید تا اون ها مشاوره لازم رو در این خصوص به شما بدهند.
      به شما توصیه می کنم که به بقیه مقاله های اسلو پاینت هم سر بزنید.

  12. ترابی گفت:

    رنگ فضای باز واقعا باید برای چوب ها استفاده بشه، به موندگاری اون می تونه کمک کنه

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      بله واقعا همین طور هست، رنگ فضای باز مزایای زیادی داره در مقاله به آن اشاره شده است.
      به شما توصیه می کنم که به سایر مقالات سایت اسلو پاینت هم سر بزنید.

  13. کرمانی گفت:

    کاتالوگ رنگ منایب فضای بیرون برای چوب رو از کجا می تونم ببینم؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      می تونید از کارشناسان ما در این خصوص بپرسید تا کاملا به شما راهنمایی بدن

  14. زمانی گفت:

    رنگ چوبی که برای فضاهای خارجی استفاده میشن واقعا باید هر یکی دو سال تمدید بشن؟ اگر بهترین جنس رو انتخاب کنیم چی؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      بله بهتر همین هست که باید تمدید بشه، شما اگر از مرغوب ترین رنگ هم استفاده کنید در مواجه شدن با عوامل جوی و نور خورشید به مرور خاصیت محافظتی خودش رو از دست میده
      برای همین به شما توصیه می کنیم که برای این که عمر چوبتان افزایش پیدا کند بهتر است که به طور منظم هر سال یا نهایتا دو سال یکبار آن را تمدید کنید.

  15. امینی گفت:

    سلام
    برای رنگ چوبی که مناسب فضای خارجی باشه چه برندی رو انتخاب می کنید؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      شما برای پاسخ به این سوال بهتره که با کارشناسان ما در فروش تماس حاصل فرمایید.
      به شما توصیه می کنم که به بقیه مقالات ماهم سر بزنید.

  16. رضایی گفت:

    سلام
    با استفاده از رنگ چوب های فضای خارجی واقعا مقاومت چوب بالا میره؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام دوست من
      بله همین طور هست
      شما با استفاده از رنگ چوب های فضای خارجی می تونید مقاومت چوبتان را در برابر عوامل محتلف جوی و هوایی بالا ببرید

  17. نعمتی گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی طبیعی هم موجود دارید؟ نمی خوام رنگ خاصی باشه

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      بله موجود هست. می تونید همین الان بابت این موضوع تماس بگیرید.

  18. غلامی گفت:

    سلام
    رنگ چوب فضای خارجی طبیعی هم دارید؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      بله داریم ، شما می تونید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در اسلو پاینت تماس حاصل فرمایید.

  19. گرگانی گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی و داخلی فرق می کنه؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      بله کمی فرق می کنه. رنگ هایی که برای فضای بیرونی استفاده می شوند به نسبت در برابر عوامل محیطی مقاوم تر هستند.

  20. محمدزاده گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی به نظرتون چه قدر دوام داره؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      دوام زیادی داره اما شما باید برای این که نتیجه خوبی رو از اون ببینید باید هر سال یا نهایتا هر ۲ سال یکبار رنگ رو تمدید کنید.

  21. خادمی گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی یا رنگ ضد آب نمای ساختمان باید چند وقت یکبار تمدید بشه؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      به شما توصیه می کنیم که هر سال یا هر دو سال یکبار از رنگ چوب فضای خارجی استفاده کنید. اگر دیر تر از موعد استفاده کنید مطمئن باشید که چوب شما خاصیت خودش را از دست می دهد.

  22. کاشانی گفت:

    سلام
    رنگی که برای فضای چوبی بیرون استفاده میشه ، همون رنگ چوب فضای خارجی هست؟ چه قدر با رنگ چوب فضای داخلی فرق داره؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      بله همان هست که مخصوص چوب ترمو استفاده میشه. میزان مقاومت و قیمت آن متفاوت هست.
      شما می تونبید برای کسب اطالعات بیشتر با کارشناسان ما در اسلو پاینت تماس حاصل فرمایید.

  23. رضا مجد گفت:

    سلام
    من کاتالوگ رنگ چوب فضای خارجی رو می خواستم اگر لطف کنید.

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      شما می تونید برای دیددن کاتالوگ رنگ چوب فضای خارجی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  24. پدرام محمودی گفت:

    رنگ چوب های فضای خارجی جنس ایرانی اش هم موجوده؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      معمولا این چوب ها به صورت وارداتی هستند.
      شما می تونید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در اسلو پاینت تماس حاصل فرمایید.

  25. گیلانی گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی به صورت مجدد هر چند وقت یکبار انجام میشه؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      شما می تونید هر سال یا هر دو سال یکبار این کار را انجام دهید.
      شما می توانید برای کسب اطالاعات بیشتر با کارشناسان ما در اسلو پاینت تماس حاصل فرمایید.

  26. مجد گفت:

    رنگ چوب فضای خارجی رو ارسال به شهرستان هم دارید؟

    1. nikaadseo گفت:

      سلام
      بله ما به سراسر کشور ارسال داریم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید با کارشناسان ما در اسلو پاینت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *